• Virgil Fulicea, Nr 1, Cluj-Napoca, ap. 1
  • 0264 431 411
20250509 135230
  • mai 12, 2025

Future Me

Future Me este un proiect de cooperare Erasmus+ cu o durată de doi ani, care își propune să-i echipeze pe lucrătorii de tineret cu instrumentele și competențele necesare sprijinirii tinerilor în vederea navigării cu succes a incertitudinii provocate de lumea aflată într-o continuă schimbare. Prin accentul pus pe pregătirea pentru viitor, reziliență și adaptabilitate digitală, proiectul promovează inovația și calitatea în munca de tineret.

Proiectul este coordonat de Gemeinsam leben und lernen in Europa e.V. (Germania) și implementat în parteneriat cu Backslash (Spania), Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca (România) și Associazione Joint (Italia). Consorțiul s-a format pe baza unui parteneriat precedent în cadrul proiectuluil Erasmus+, Entrepreneur+, coordonator de către CVCN. Această colaborare a oferit o bază solidă de încredere reciprocă, valori comune și fiabilitate dovedită. Parteneriatul a fost format strategic pentru a asigura diversitate geografică, culturală și metodologică, ceea ce face ca proiectul să fie adaptabil și cu impact în diferite contexte europene.

CUI I SE ADRESEAZĂ?

  • Lucrătorilor de tineret – profesioniști și voluntari care lucrează în servicii pentru tineret, educație, activitate comunitară etc.
  • Tinerilor – în special celor proveniți din medii defavorizate (de ex., NEET, migranți, tineri din mediul rural, LGBTQ+ etc.)
  • Organizaților de tineret – care doresc să își îmbunătățească oferta de formare și strategiile de pregătire pentru viitor

VIZIUNEA PROIECTULUI

Tinerii se confruntă cu o incertitudine tot mai mare din cauza schimbărilor climatice, automatizării și instabilității globale. Lucrătorii de tineret au nevoie de noi instrumente pentru a-i pregăti nu doar pentru locuri de muncă – ci pentru viață.


Obiective

Proiectul abordează provocările în continuă evoluție cu care se confruntă tinerii de astăzi, concentrându-se pe cinci obiective cheie:

  • Creșterea calității și inovației în munca de tineret prin furnizarea unor activități de formare pe tema „Competențele pentru Viitor”.
  • Sprijinirea dezvoltării profesionale a lucrătorilor de tineret în domenii precum gândirea critică, reziliența emoțională, competența digitală și gândirea orientată spre viitor.
  • Consolidarea capacității lucrătorilor de tineret de a ghida și îndruma tinerii în parcursul lor personal și profesional.
  • Stabilirea Future Me ca program de formare recunoscut și de înaltă calitate în cadrul organizațiilor de tineret din Europa.
  • Împuternicirea tinerilor, în special a celor din medii diverse sau defavorizatee – cu abilități de viață și carieră necesare pentru viitor.

Activități

Pentru a atinge aceste obiective, proiectul este structurat în jurul a trei direcții principale de activitate:

Dezvoltarea curriculumului – Elaborarea a două programe modulare de formare – unul pentru lucrătorii de tineret și unul pentru tineri – care acoperă 13 competențe esențiale pentru viitor, inclusiv adaptabilitate, reziliență, leadership și rezolvarea problemelor.

Formare și testare pilot

  • Un curs internațional de formare de șase zile pentru testarea curriculumului în format fizic.
  • O componentă de tip „formare de formatori” pentru pregătirea lucrătorilor de tineret să transmită aceste competențe tinerilor.
  • Sesiuni de formare pilot la nivel național în fiecare țară parteneră.

Digitalizare și platformă online de învățare

  • Transformarea cursului într-un format eLearning interactiv, auto-dirijat, găzduit pe o platformă multilingvă de tip Learning Management System (LMS).
  • Testare pilot cu 100 de lucrători de tineret din Europa pentru optimizarea utilizabilității și calității conținutului.

Future Me (număr de proiect 2024-2-DE04-KA220-YOU-000287434) este cofinanțat prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene, în cadrul Acțiunii Cheie 2 – Parteneriate de Cooperare în domeniul Tineretului, cu un buget total de 250.000 €.

Opiniile exprimate pe acest site web aparțin exclusiv autorilor și nu reflectă în mod necesar poziția Uniunii Europene sau a Agenției Executive pentru Educație și Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană, nici EACEA nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.