Proiectul “Improve” a implicat 5 organizații europene care lucrează cu voluntari: Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca, Porta Nuova Europa (Italia), Fundacja “Umbrella” (Polonia), Zemgale NGO Centre (Letonia) și Intercambia (Spania).
Proiectul, coordonat de organizația Porta Nuova Europa, a stimulat colaborarea partenerilor, cu un scop precis: crearea sau adaptarea unui mecanism de evaluare și validare a compețentelor dobândite prin voluntariat. S-a pornit de la analiza sistemelor deja consacrate din domeniile evaluării angajaților sau a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, pentru a le adapta sectorului de voluntariat. Noul mecanism s-a dorit a fi unul viabil, ușor de implementat și bazat pe nevoile concrete ale voluntarilor. Pe de altă parte, prin vizitele tematice realizate atât la parteneri cât și la alți stakeholders din țările partenere, au fost urmărite familiarizarea și împărtășirea de metodologii diverse în sectorul managementului voluntarilor, cu scopul de a construi un set de instrumente utile în managementul voluntarilor, pentru a crește impactul educațional al activității de voluntariat asupra voluntarului însuși. Proiectul “IMPROVE” a fost implementat în perioada august 2011 – iulie 2013, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin intermediul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții (Grundtvig – Parteneriate pentru învățare).